maandag 20 februari 2012

Julia's verslag Polen

Welke herinnering neem je mee? : 
1.Ik vond het schokkend maar ook mooi om naar het concentratie-camp te gaan, maar uiteindelijk ben ik toch blij dat ik er een keertje ben geweest!
2.Ik vond de school heel erg leuk! Hoewel het wel erg groot was! Er zaten wel meer dan 800 kinderen op en op onze school amper 200.
3.Ik vond het eerst wel spannend om in zo'n gast gezin te wonen voor een weekje.
 gelukkig zijn de mensen in Polen super aardig en gastvrij. Eerst dacht ik dat Polen een arm land was omdat er altijd Poolse mensen in Nederland komen die niet zo rijk zijn en een baan zoeken. Maar dat viel reuze mee! :)


Wat heb je Gemist?
1.Ik miste mijn familie wel een beetje, maarja je kan toch niet terug dus :'Knop om en maak er wat leuks van!'
2.Ik miste de Hagelslag! ik was helemaal vergeten om het als Cadeautje voor die mensen de kopen :( 


Welke activiteiten vond je leuk?
1.Ik vond het Gadansk-tripje heel erg leuk! Gadansk is echt een mooie stad!
2.Ik vond het Aquarium en het Tegno-Museum ook super leuk!
3.De laatste dag voordat we weggingen gingen Manou,Zoe en ik met onze gezinnen nog naar een super cool zwembad!
4.En natuurlijk het slee-rijden met de paarden!


Hoe was je gezin? 
    Mijn Gezin was echt super aardig! Ze waren heel erg gastvrij en konden gelukkig goed Engels,
volgens mij waren ze ook wel rijk want ze hadden en super groot huis en allemaal dure spullen! Ik sliep zelfs in een 2 Persoons bed. :) Ze namen Manou,Zoe en mij vaak mee op leuke tripjes zoals Zwemmen, naar de Mac en naar Engelse les. De gezinnen van Manou,Zoe en mij waren ook goede vrienden daarom deden we ook heel veel samen! En we kregen zoveel eten! niet te geloven soms zat je zelfs Over vol! 

Wat was je gevoel bij deze week?
Ik was super Happy! :) 
Ik ben nu best trots op mezelf hoe ik dit allemaal gedaan heb, mijn ouders waren ook heeeeel erg trots op me! ik vond deze week super leuk maar wel een klein beetje vermoeiend. :p


Dingen die me erg opvielen in Polen!
-Als je bij iemand in zijn huis komt krijg je gelijk sloffen en zelfs als je bij iemand op bezoek gaat!
-Je krijgt echt heeeeel veel eten, zo laten de mensen zien hoe gast vrij ze zijn. maar soms is dat best wel irritant vooral als je vol zit! :P


-Op de school waar wij waren hadden de kids niet een Meester of Juf maar verschillende net als op een middelbare school 
-Als je in Polen ergens heen moet ga je bijna altijd met de auto zelfs een super klein stukje! je ziet haast niemand op de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten