vrijdag 24 februari 2012

Manou


Hallo ik ben Manou.
Op 11 februari zijn we naar Polen gevlogen. Ik vond het super spannend want ik wist niet in welk gastgezin ik zou komen en of ze wel aardig waren.
Ik had op mijn reis naar Polen geen aandenken/herinnering mee genomen van thuis, maar er stonden wat foto's op mijn mobiel.


Wat ik het meest gemist heb is mijn bed want ik lag daar op 4 kussens met een hoeslaken erover heen, dat lag niet lekker!!!
Wat ik het leukst in Polen vond was dat we naar Gdansk gingen, daar heb ik wat voor mijzelf gekocht en voor mijn broertje en zusje. De activiteiten die we daar gedaan hebben zijn: we zijn naar het concentratiekamp Stutthof geweest, naar het voetbalstadion en we hebben daar in een cafeetje gegeten.
Mijn gezin in Polen was super aardig en vooral heel gastvrij. Heel veel dingen mocht ik van hun testen en als ik het niet lekker vond at ik het wel op maar nam ik niet meer.


Mijn gastgezin meisje was BFF met de gastmeisjes waar Zoe en Julia bij zaten. Ik heb Julia en Zoe heel vaak gezien minstens elke dag. Dat was heel fijn want dan kon je ook een keer Nederlands praten. Het was wel heel fijn om juf te spreken maar omdat ik Zoe en Julia iedere dag zag was het minder nodig.


Nu ik terug kijk vind ik het super gaaf dat ik het gedaan heb. Ik heb er best wel lang over nagedacht want ik kan niet zo Engels spreken. Wat ik heb geleerd is dat mensen daar zo veel met je willen delen en dat ze het je heel erg naar je zin willen maken.

Groetjes Manou

1 opmerking: